Monday, November 18, 2013

kisah sang peminta sedekah moden

Salam ...
mak encik nak kongsi satu kisah
kejadian berlaku semasa mak encik nak pergi Viva (peperiksaan lisan) pada 3 September 2013 ...
jadual viva mak encik pukul 11pagi
pak encik yang menghantar/menemankan/beri sokongan padu kepada isteri tersyayayaangg dia :p
hampir sampai ke UKM tu singgah ke stesen minyak SHELL di seksyen berapa ntah
dah sudah isi minyak tiba-tiba datang seorang warga asing minta duit
dia tunjukkan kertas senarai ubat yang perlu dibeli
tunjuk perut dia yang berplaster katanya baru jalani pembedahan
pak encik terus ajak dia naik kereta dan nak bawa dia g farmasi berhampiran tu
dia tak mahu pula, dia nak jalan kaki
ok jumpa di farmasi
ubat yang dia nak tu takde lah plak
so pak encik ajak dia nak bawak g farmasi lain
terus dia bagi alasan kata nanti kawan dia jemput ntah nak pergi mana
errmmmm...rasa macam sindiket pun iye kan ...
macm-macam ...

6 comments:

Azian Elias said...

padan muka dia sz..hee... siap nak ke bawak ke farmasi tu.. betul ke yg dikatakan ubat ttu adalah ubat. hee..

ramai sangat dah macam tu.. muak.. drp nak bersedekaah jd diungkit2 pulak..

mak encik | SZ said...

k yan azian elias:
memang dah bawak g farmasi berdekatan kak..tapi ubat yg dia nak tu takde.. tu yang ajak bawak dia g farmasi lain plak... sebenarnya keadaan dia yg mencurigakan tu jadik was2 plak nak memberi kan...

PakcikLie PCL said...

kalau ada masa nk layan pengemis tu mmg patut kita sangka baik je, tp bila diajak mcm2 helah dia..memang patut 'kena hajar' dia

Lady NurHeart said...

Kalau en.din lak bila ada sape2 mintak sedekah dgn tunjuk mulut (lapar lh konon nye), dia rela belikan nasik bungkus/food dr bagi duit.. dibuat nye beli dadah or yg sewaktu dgn nya dgn duit yg dibagi, naya lak nnt.. morning mak encik ;)

mak encik | SZ said...

PakcikLie PCL:
betul tu ... ms tu masih d masa lagi sebelum terus nak g viva ... tu yang layankan je la g farmasi tu ... pak encik nya je l yang g ... saya tunggu dlm keta je tgh ketar lutut :p

mak encik | SZ said...

kak lady nurheart:
yeeeesss exctly same modus operandi kita (en suami kita ... hihihi) ... selalu memang ajak diorg makan sekali tapi tak mahu tu kira dah menimbulkan syak wasangka ... unless mmg nampak betul2 susah/sakit/tua ...