Wednesday, June 15, 2016

cuba bayangkan ...

syabil : ayah .. ayah .. ayah ... cuba bayangkan ...
ayah : ya syabil ... nak ayah bayangkan apa?
syabil : cuba bayangkan kalau aisya ada adik
mama : krik .. krik .. krik ...
ayah : ok ayah bayangkan ni ... sapa nak jaga adik aisya tu nanti?
syabil : saya lah jaga ...
ayah : syabil kan sekolah .. sapa nak jaga nanti?
syabil : alaaaa... bibik kan ada ...
ayah : bibik dah nak balik kampung ... nnt sapa plak nak jaga?
syabil : hmmm... kalau macam tu tak payah bayangkan la ayah ...

syabil = anak ketiga, 6 tahun ...

2 comments:

Mat Som said...

Assalam Pn Suzi
Dah lama saya tak menerjah blog kawan2
Almaklumlah skrg ini sudah ada ledakan whatsappnya, istagram, fb sudah tentu dgn segala hambatan masa,

Tentu anak2 Pn Suzi dah besar2 ya...
Cepat sungguh masa berlalu

Selamat berpuasa dan seterusnya selamat menyambut hari raya yg bakal tiba
Maaf zahir batin drp saya utk Puan Suzi sekeluarga

mak encik | SZ said...

wassalam Cikgu MS,
Blogger lama masih tersemat dalam hati dan fikiran ...